План роботи ЗДО на 2021/2022 н.р.
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор ЗДО «ВЕСЕЛКА» с. Зятківці _____________О.І Шевчук « » 2021 р. |
ПЛАН РОБОТИ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«ВЕСЕЛКА»
с. Зятківці
НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
СХВАЛЕНО
засіданням педагогічної ради закладу дошкільної освіти
«Веселка» с. Зятківці
(протокол № 1
від «31» серпня 2021 року)
ЗМІСТ
РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ РОБОТИ ЗА МИНУЛИЙ РІК,
ЗАВДАННЯ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК.
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ.
РОЗДІЛ 3. РОБОТА МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ.
РОЗДІЛ 4. ОРГАНІЗАЦІЙНО – ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА.
РОЗДІЛ 5. АДМІНІСТРАТИВНО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ.
РОЗДІЛ 6. ВИВЧЕННЯ СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ.
ДОДАТОК
І. ПЛАН РОБОТИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧАСНИКІВ
ОСВІТНЬО ПРОЦЕСУ.
ІІ. РОБОТА З ОХОРОНИ ПРАЦІ.
РОЗДІЛ 1.
АНАЛІЗ РОБОТИ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ЗА МИНУЛИЙ 2020 -2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Інформаційні відомості
Заклад дошкільної освіти (далі ЗДО) «Веселка» с. Зятківці Гайсинської міської ради знаходиться за адресою: Вінницька область, Гайсинський район, с. Зятківці, вул. Соборна, 11/г.
ЗДО розрахований на 40 місць. Протягом 2020-2021 навчального року заклад відвідувало 35 дітей. При комплектуванні груп у закладі дошкільної освіти враховується кількість дітей та призначення вікових груп, їх нормативна наповнюваність, режим роботи закладу, наявність штатних одиниць для роботи з дітьми (педагогічний та обслуговуючий персонал).
В цьому навчальному році було сформовано дві групи: різновікова група «Капітошка» - діти шостого та сьомого року життя (вихователь Дмитренко Т.Г., помічник вихователя Гончак О.А.), ІІ молодша група «Дзвіночок» - діти четвертого та п’ятого року життя (вихователь Губар Н.В., помічник вихователя Губар С.В.).
Прийом дітей до ЗДО здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, копію картки профілактичних щеплень дитини, довідки дільничного педіатра про епідеміологічне оточення, копії посвідчень батьків пільгових категорій.
Протягом 2020-2021 навчального року до ЗДО прибуло 8 дітей. Наповнюваність груп залишається сталою (в середньому по 16-17 дітей в кожній групі).
Режим роботи закладу: 9 годин (8.00 – 17.00), вихідні дні – субота, неділя та святкові дні.
ЗДО «Веселка» у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, Базовим компонентом дошкільної освіти, законами України «Про охорону праці», «Про цивільний захист», «Про дорожній рух», та іншими нормативно-правовими документами, власним Статутом. Освітній процес здійснювався за Освітньою програмою для дітей віком від 2 до 7 років «Дитина».
№ |
Відомості |
Показники |
1. |
Мова навчання |
українська |
2. |
Кількість груп усього: |
2 |
різновікова |
1 |
|
ІІ молодша |
1 |
|
3. |
Режим роботи груп: |
|
9 годин |
2 |
|
4. |
Кількість вихованців |
35 |
5. |
Кількість працівників усього: |
10 |
педагогічний персонал |
3 |
|
обслуговуючий персонал |
7 |
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік. План роботи схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується директором.
Протягом 2020-2021 навчального року освітній процес закладу був спрямований на вирішення проблеми, над якою працює навчальний заклад - це «Створення освітнього середовища дошкільного закладу гуманітарного напрямку» та головних річних завдань:
1. Продовжувати формувати основи природничо-екологічної культури дошкільників під час ознайомлення із природою рідного краю.
2. Продовжувати здійснювати освітній процес на принципах наступності закладу дошкільної та початкової освіти в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».
3. Удосконалювати роботу щодо формування математичної компетенції дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій, враховуючи, що 2020/2021 оголошено Роком математики.
Основним акцентом в освітній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти, інноваційну технологію, дітям були створені всі умови для розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків в усіх групах. Для оптимального рухового режиму є сучасний оновлений ігровий майданчик, музично-спортивна зала.
Групові приміщення забезпечені необхідним обладнанням: ігровими предметно-розвивальними осередками, іграшками, посібниками, навчально-методичною літературою, роздатковим, дидактичним матеріалом. У кімнатах дотримується температурний та санітарно-гігієнічний режими, виконуються правила безпеки життєдіяльності дітей.
Територія ЗДО огороджена, має сучасні ігрові споруди, квітники.
Інтер’єр приміщення відповідає санітарно-гігієнічним та художньо-естетичним вимогам. Стіни коридору, приймальню закладу прикрашають вироби, зроблені вихователями та батьками вихованців, виставки дитячих робіт, тематичні куточки, національна символіка тощо.
Простора, світла музично-спортивна зала обладнана для проведення музичних занять з дітьми, розваг та свят: телевізор, який підключений до інтернету, програвачі під СD диски, флешки, дитячі іграшкові музичні інструменти. Для фізкультурних занять: шведська стінка, гімнастичні лави, баскетбольне кільце, гімнастичні палки, спортивний мат, м’ячі різного призначення (для ігор, для метання, для фітнесу), обручі, скакалки, кеглі, кубики, бадмінтони, кільцекиди, тунелі, куб та перекладина для стрибків, ребриста дошка для ходьби, драбина для лазіння та інший спортивний інвентар.
ЗДО «Веселка» повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1 директор, 3 вихователі. Усього 4 педагогічних працівники. Слід відмітити, що в закладі створюються оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів, це атестація - 1 раз у 5 років, курси підвищення кваліфікації при КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», які також проводяться 1 раз у 5 років та різні форми методичної роботи (районні семінари для молодих спеціалістів, засідання методичних об’єднань вихователів району тощо).
В закладі дошкільної освіти постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки. В наявності перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до «Типового положення про атестацію». В 2021 році проходить курси підвищення кваліфікації директор Шевчук О.І. (дистанційно).
Значна увага в закладі приділяється самоосвіті педагогів, які поглиблено працюють над проблемною темою декілька років. Теми для самоосвіти педагоги обирають самостійно, погоджуючи їх з керівником закладу.
Основними формами методичної роботи з педагогами є: педагогічні ради, консультації, стажування, самоосвіта, районні семінари та МО.
Всі форми методичної роботи плануються з урахуванням загальної та професійної компетентності педагогів. В зв’язку з протиепідемічними заходами, пов’язаними з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) всі методичні засідання проходять дистанційно у формі онлайн.
В 2020-2021 навчальному році педагоги ЗДО були активними учасниками районних семінарів та методичних об’єднань з наступних тем: «Інтеграція LEGO в освітньому процесі», «Розвиток комунікативності дошкільників», «Художньо-естетичний розвиток в світлі патріотичного виховання», «Розвиваємо мовлення повсякчас.», «Театралізована діяльність – основний засіб соціально-комунікативного розвитку дітей», «Здорова дитина – щаслива дитина», «Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дошкільниками», «Створення умов для професійного зростання та емоційного благополуччя педагогів», «Художньо-естетичний розвиток дітей дошкільного віку».
Постійно діючим колегіальним органом у закладі дошкільної освіти «Веселка» є педагогічна рада, яка підпорядковується загально-педагогічним вимогам: колегіальності, гласності, демократичності, систематичності, наступності, перспективності.
До складу педагогічної ради входять: директор та педагогічні працівники. Головою педагогічної ради є директор закладу Шевчук О.І.
Тематика засідань педагогічних рад визначається наприкінці поточного навчального року на основі аналізу освітньої роботи закладу.
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання головних завдань, педагогічним колективом ЗДО були сплановані та проведені засідання педагогічних рад: «Проблеми, пошуки, знахідки» (настановча), «Формування сенсорно-пізнавальної та математичної компетенції дошкільника», «Аналіз результатів роботи за минулий рік та основні педагогічні проблеми і завдання педагогічного колективу на 2021–2022 навчальний рік».
Також з педагогами закладу відповідно до річного плану роботи були проведені консультації, засідання «круглого столу», методичні посиденьки, виставки методичних новинок тощо.
Методичний кабінет закладу є центром методичної допомоги педагогічним працівникам. Наповнення методичного кабінету відповідає наступним вимогам: інформативності, змістовності, доступності та задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні. Матеріали поповнюються відповідно до завдань, які визначаються та реалізуються колективом ЗДО.
Значне місце в бібліотеці методичного кабінету відводиться періодичним виданням професійного спрямування українських видавництв: журнали «Дошкільне виховання» та «Дошкільний навчальний заклад».
Вихователями груп з успіхом використовується телевізор для демонстрування навчальних програм дітям (через флешку, інтернет) під час проведення занять та інших заходів.
Всі наявні технічні засоби широко використовуються в роботі з дітьми, їх застосування роблять процес пізнання цікавим, творчим, яскравим як для дітей, так і для педагогів.
За штатним розписом в ЗДО працюють 6 працівників обслуговуючого персоналу (завідувач господарства, два помічники вихователя, кухар, прибиральник службових приміщень та машиніст з прання білизни, сторож). Також в ЗДО працює сестра медична (0,5 ставки посадового окладу). Отже, укомплектованість закладу дошкільної освіти «Веселка» педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом складає 100%.
Працівники ЗДО двічі на рік, згідно графіка, проходять обов'язковий медичний огляд. Керівник закладу контролює дотримання термінів проходження медичних оглядів працюючими. У відповідності до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.11.2011 №1365 «Про посилення контролю щодо проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками дошкільних навчальних закладів» порушень протягом звітного періоду не було. Відповідальність за своєчасне проходження медичних оглядів працівниками ЗДО, згідно наказу, покладено на директора Шевчук О.І. Медичні книжки працівників закладу, установленого зразка, зберігаються в керівника. Попередні медичні огляди - обов'язкова умова при прийомі на роботу в ЗДО працівників всіх категорій.
Діяльність працівників закладу регламентується посадовими інструкціями та інструкціями з охорони праці, які розроблено у відповідності до чинного законодавства, затверджені керівником закладу Шевчук О.І. та погоджено головою ПК ЗДО Губар Н.В.
Інструкції з охорони праці розроблено відповідно до «Положення про розробку інструкцій з охорони праці».
Для проведення всіх видів освітньої діяльності розроблені інструкції з безпеки життєдіяльності вихованців на вимогу «Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти» (наказ МОН України від 26.12.2017 № 1669).
Ознайомлення з інструкціями працівників всіх категорій проводиться під особистий підпис, з вказуванням дати ознайомлення. Всі види інструкцій працівники ЗДО отримали на руки.
Також працівники закладу неухильно дотримуються Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).
Робота з батьками здійснюється відповідно до розділу річного плану ЗДО «Робота з батьками». В цьому розділі визначені форми та зміст роботи закладу з батьківською громадою. Взаємодія педагогів закладу дошкільної освіти з батьками дітей розпочинається з моменту першої зустрічі, у рамках педагогічного супроводу періоду адаптації малюків. Для успішного співробітництва педагогів із батьками використовуються різноманітні форми взаємодії: через групи у Viber (на період карантинних обмежень, у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19), індивідуальні бесіди та консультації батьків з метою вивчення сімей, їх соціального статусу для здійснення диференційного підходу до роботи з родиною, консультації, пам’ятки тощо.
Також знайомимо батьків чим, як живуть і що вміють діти, чого нового досягають у своєму розвитку через участь у святах та розвагах. Традиційними стали такі свята: «Осіння казка», спортивне свято «Козацькому роду немає переводу» (жовтень-листопад), до новорічних свят -«Свято новорічної ялинки», «Новорічна казка» (грудень), до маминого свята - «Весняне свято», «Любу матусю вітаю» (березень).
Добре зарекомендувала себе така форма взаємодії з батьками як участь в оформленні виставок: «Осінній вернісаж» (жовтень), «Зима прийшла з дарами та добрими сюрпризами» (грудень-лютий), «Весняні візерунки» (березень), «Безпека дитини» (квітень-травень). Ці вироби діти разом з батьками створюють для родини, для батька й матері, для інших. Така діяльність дає дитині естетичну насолоду, радість задоволення, має чудодійну виховну силу.
Для повноцінного інформування батьків, громадськість з роботою нашого закладу працює сайт закладу дошкільної освіти «Веселка». Сайт ЗДО наповнюється різною інформацією. Тому ласкаво просимо відвідувати наш сайт. Адреса веб-сайту: dnzztk.gnedu.vn.ua.
Соціально-психологічні умови, в яких виховуються діти дошкільного закладу сприяють збереженню і зміцненню їх психічного та фізичного здоров’я, успішному навчанню і психологічному розвитку в ситуаціях взаємодії з однолітками та дорослими. В групах спокійна, доброзичлива атмосфера; створені умови для індивідуального розвитку дітей, для реалізації їх можливостей, здібностей, потреб через індивідуальні заняття та заняття в центрах розвитку.
Особлива увага дітям приділяється в період адаптації. Забезпечення психоемоційного комфорту в адаптаційний період – запорука збереження психічного здоров’я малюків та їх легкої адаптації в нових умовах. Цьому сприяє доброзичлива атмосфера в групах, тісний взаємозв’язок вихователів та помічників вихователів з батьками, проведення групових та індивідуальних консультацій для батьків, матеріали папок-пересувок та оперативних папок на задану тематику.
Щоденна кількість і послідовність занять з вихованцями ЗДО визначається орієнтовним розкладом, що корегується щорічно з урахуванням навантажень на дітей згідно програм, вікових та індивідуальних особливостей дошкільників, відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог. Організація будь-якого педагогічного впливу на дошкільників спирається на «зону найближчого актуального розвитку» кожної дитини.
Інваріативна частина змісту освітньої діяльності закладу забезпечується на засадах освітніх напрямів, визначених оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти:
- «Особистість дитини»
- «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
- «Дитина в природному довкіллі»
- «Гра дитини»
- «Дитина в соціумі»
- «Мовлення дитини»
- «Дитина в світі мистецтва»
Тому робота педагогів орієнтована на виконання Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція) щодо формування у дошкільників активної позиції та елементарної життєвої компетентності.
Формування безпечних навичок життєдіяльності у дітей відбувається під час бесід, консультацій, інструкцій перед початком будь - якої діяльності, спеціально організованих занять, розваг, загально-садкових виставок з зазначеної теми.
Важливою функцією управління закладом дошкільної освіти є внутрішній контроль. В річному плані закладу розроблено комплексну систему контролю. Для здійснення відповідного контролю складено перспективний план проведення різних видів контролю. Здійснення контролю відбувається у вигляді вивчення документації, перегляду різних форм освітньої роботи, анкетування, проведення співбесід з педагогами тощо. Напрями контролю відображені у річному плані роботи закладу.
Впродовж навчального року в ЗДО використовувались такі види контролю, як підсумковий, тематичний, оперативний, оглядовий, епізодичний. За результатами контролю оформлялися: довідки, накази, інформації, які визначали позитивні та негативні результати роботи персоналу. За результатами контролю надавалися рекомендації, які обов’язково контролювалися щодо їх виконання. Аналіз результатів контролю оприлюднювалися на засіданнях педагогічної ради, на виробничих нарадах, індивідуально тощо.
Відповідно до річного плану роботи закладу було проведено підсумковий контроль на тему «Готовність закладу до нового навчального року» та тематичний контроль ««Стан формування сенсорно-пізнавальної та математичної компетенції дошкільника за освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Систематично проводилися різні види контролю щодо освітнього процесу, роботи помічників вихователів, працівників харчоблоку, прибиральника службових приміщень та машиніста з прання білизни, сторожа.
Також директором закладу ведеться діловий щоденник, в якому відображаються результати контролю у відповідності до розробленої на навчальний рік циклограми контрольно-аналітичної діяльності директора, яка охоплює всі напрями роботи закладу дошкільної освіти.
У системі проводилася робота з питання наступності ЗДО та ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Зятківці ім. Г.Т. Танцюри. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи. Педагоги ЗДО стараються якісно підготувати дітей предшкільного віку до шкільного життя. Проводилися зустрічі вчительки початкових класів Мацюк Л.М. з вихователькою Дмитренко Т.Г. Педагогами закладу проводились бесіди з дітьми про нову українську школу, майбутнє навчання в ній. Така робота сприяє позитивній адаптації дітей до навчання в школі.
Відповідно до вікових та психологічних особливостей дітей вихователі обстежують рівень компетентності кожної дитини, планомірно та системно проводять необхідну навчальну, виховну, розвивальну роботу. Освітній процес в закладі передбачає чергування різних видів діяльності. Головною метою роботи педагогів дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.
Тому вихователь Дмитренко Т.Г. (помічник вихователя Гончак О.А.) активно працювали над формуванням психологічної підготовки дітей до шкільного навчання, дбали про фізичний розвиток дітей, зміцнення та загартування дитячого організму.
Добре пройшли період адаптації до умов закладу дошкільної освіти новоприбулі дітки на чолі з вихователем Губар Н.В. (помічник вихователя Губар С.В.). Педагоги для сприятливого адаптаційного періоду створили всі необхідні умови, а саме: відповідне ставлення до дітей, емоційна атмосфера у групі, організація предметно-розвивального середовища, тобто зробили перші дні перебування дитини максимально комфортними, сприятливими для її психофізичного благополуччя.
У закладі дошкільної освіти на постійному контролі перебуває питання раціонального харчування.
Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості. Відповідно до складеного двотижневого меню розроблені рецептурні та технологічні карти.
З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь здійснюється контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів та технологією приготування їжі, за що й несуть сувору відповідальність завідувач господарства, підсобний працівник кухні – Т.В. Шкарупінська та кухар - С.І. Захарчук. Систематично проводить зняття проб їжі сестра медична Кожушана Л.М., виставляються добові проби.
Для організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складено щоденне меню. У кожній групі дотримується режим харчування. Видача їжі проводиться згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Постійно дотримується питний режим.
Вихователі груп Н.В. Губар, Дмитренко Т.Г., дотримуються вимог щодо виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей. Помічники вихователів Губар С.В. та Гончак О.А. виконують санітарні правила організації харчування в групах.
Моніторинг за організацією раціонального харчування, на підставі накопичувальної відомості показав, що норми за основними продуктами протягом року в основному виконані.
Аналіз
виконання норм харчування дітей старше трьох років
у закладі дошкільної освіти «Веселка» с. Зятківці
(харчування трьохразове)
за 2020 рік
№ п/п |
Назва продукту |
Денна норма на одну дитину (грамів) |
Фактичне спожи-вання однією дитиною, (грамів) за 2020 р. |
Від-хилення + - |
Вико-нання норм (у %) за 2020 р. |
1. |
М’ясо,м’ясопродукти |
100 |
98 |
+2 |
98% |
2. |
Риба,рибопродукти |
45 |
45 |
|
100% |
3. |
Олія соняшникова |
9 |
9 |
|
100% |
4. |
Масло вершкове |
21 |
18 |
+3 |
86% |
5. |
Молоко, кисломол продукт |
400 |
400 |
|
100% |
6. |
Сир кисломолочний |
45 |
25 |
+20 |
55% |
7. |
Сир твердий |
5 |
5 |
|
100% |
8. |
Яйце |
½ |
0,3 |
+0,2 |
60% |
9. |
Цукор |
45 |
45 |
|
100% |
10. |
Картопля |
190 |
190 |
|
100% |
11. |
Овочі |
230 |
230 |
|
100% |
12. |
Фрукти свіжі, цитрусові |
100 |
60 |
+40 |
60% |
13. |
Соки |
70 |
60 |
+10 |
86% |
14. |
Крупи, бобові, макаронні вироби |
45 |
45 |
- |
100% |
15. |
Хліб пшеничний |
80 |
80 |
|
100% |
16. |
Сметана (гр.) |
10 |
10 |
|
100% |
17. |
Фрукти сушені |
10 |
5 |
+5 |
50% |
Всього |
88% |
Виконання норм харчування дітей віком від 3 до 6 років за 2020 рік становить 88 %, що на 7% знизився порівняно з минулим роком (95%).
Виконання норм харчування (у %) за 2020 рік можна проаналізувати по данній діаграмі: