Сторінка для батьків

 

 

Важливі заходи індивідуальної безпеки:

▪️найперше - це мити руки, обробляти їх так само ретельно як під час пандемії COVID-19;

▪️уникати покупки продукції на стихійних ринках. Якщо це харчі без індивідуального пакування, овочі чи фрукти, - обов’язково мити їх та бажано "обдавати" окропом перед вживанням;

▪️будь-яку небутильовану воду слід обов’язково кип’ятити, перш ніж пити;

▪️не вживати молочні продукти, куплені на ринках без попередньої термічної обробки;

▪️купувати продукти швидкого харчування лише у відведених для цього місцях, перед вживанням "вуличної їжі" - мити руки та обробляти їх дезинфектантом.

‼️ Найпоширеніші симптоми ВГА це: слабкість, підвищена температура, діарея, блювота, жовтяниця. Якщо помітили такі симптоми в себе чи близьких - негайно звертайтеся до свого сімейного лікаря.

Бережіть себе та своє здоров’я!!

 

 Що таке “булінг” та чому про нього треба знати всім батькам!

 

Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Під терміном “булінг”, пояснюють працівники соціальних служб для сім’ї, молоді та дітей,  – це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.

Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються. Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

 

Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу

Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні.

Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.

Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно.

Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося – не можуть реалістичо пояснити.

Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні.

Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.

Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.

Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.

Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

 

Скільки дітей страждають від булінгу

За статистикою, 80% українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього. В усіх соціальних системах завжди є лідер, середня група і так званий «вигнанець». У початковій школі діти ще не займаються жорстким булінгом, але вже можуть бути непривітними до інших. Щойно вчитель починає вибудовувати систему конкуренції та пріоритетів — діти починають один одного травити. А справжній булінг почнеться у середній школі — з 10-11 років — вік входження у підліткову кризу.

Обов’язок шкільного психолога, вчителя — виявити лідера, схильного ініціювати цькування інших проводити, вести з ним дружні бесіди, виробляючи толерантність.

 

Чому діти стають жертвами булінгу

Психологи визначають декілька основних причин:

Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.

Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти – нещасна, хвора, росте без батька…Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.

Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно або руками вчителя, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

 

Булінг в цифрах

За дослідженнями UNISEF40% дітей ні з ким, зокрема і з батьками, не діляться своїми проблемами. Сором’язливі та спокійні діти стають жертвами булінгу вдвічі частіше за однолітків, які відкриті до спілкування. Більшість дітей ображають за те, що вони одягнуті не так, як інші, говорять або поводяться не так, як основна група.
44% дітей, якщо стають свідками булінгу, просто спостерігають, оскільки бояться за себе.

 

Що робити батькам

У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.

 Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.

Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.

 Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.

 Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись.

Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).

 Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.

Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи.

Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.

Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.

 Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.

Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.

Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

 

Як допомогти дитині-агресору

Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу. Якщо ваша дитина – агресор, радимо:

 Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що “всі так роблять”, або “він заслуговує на це”.

Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.

 Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як “хлопчики завжди будуть хлопчиками” або “глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства”.

 Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.

Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.

Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство.

Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв’язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.

Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.

Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.

Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.

 

Чому важливо вчасно відреагувати

Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті.

Ті, хто піддаються булінгу:

- втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;

- відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;

- втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;

- втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Ті, хто булять:

- частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;

- частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.

Ті, хто вимушені спостерігати:

- часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;

- потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу.

 

Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.


 

 

Шановні батьки!

З 4 січня 2023 року ЗДО "Веселка" переходить на офлайн навчання.

Ласкаво просимо до нашого садка!

Додаткову інформацію шукайте у ваших групах Viber

 


 

ПРАВИЛА ПОВОДЖЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;

- вимкнути світло, закрити вікна та двері;

- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (коридор, ванна кімната, передпокій);

- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками, скетчем) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;

- відразу залишити приміщення, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;

- попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;

- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

- уважно озирнутися навколо, щоб з'ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

- якщо є можливість - спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами - подавати звукові сигнали. Пам'ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п'яти днів;

- виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

- відключити живлення, закрити воду і газ;

- загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;

- попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;

- дізнатися, де знаходиться найближче місце укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;

- як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5. Під час масових заворушень:

- зберігати спокій і розсудливість;

- під час знаходження на вулиці - залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;

- не піддаватися на провокації;

- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

- постаратися запам'ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або поліції;

- намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

- не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

- виконувати вимоги злочинців, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем;

- нічого не просити;

- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю - ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця - падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

- при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;

- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім'я, прізвище, дата народження, домашня адреса, а також прізвище матері та батька та їх контактні телефони;

         - переміщатися за вказаною адресою.

- у разі необхідності звернутися за допомогою до поліції чи спеціальних служб та медичних працівників.

ПРАВИЛА ПОВОДЖЕННЯ З ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИМИ ПРЕДМЕТАМИ

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.

1. До вибухонебезпечних предметів належать:

• вибухові речовини - хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:

- бойові частки ракет;

- авіаційні бомби;

- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

- ручні гранати;

- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);

• піротехнічні засоби:

- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

- вибухові пакети;

- петарди;

• ракети (освітлювальні, сигнальні);

- гранати;

- димові шашки.

• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

- саморобні міни-пастки;

- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:

- наближатися до предмета;

- пересувати його або брати до рук;

- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;

- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;

- приносити предмет додому, у заклад освіти.

2. Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!

Під час прогулянок необхідно ретельно дивитись під ноги та навколо себе, особливо у парку, лісі, біля водойм тощо.

Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.

Слід пам'ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робі!

Злочинці зазвичай поміщають вибуховонебезпечні предмети у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях.

Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

Тому бездоглядні предмети на території або в приміщенні закладу освіти, в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.

Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм.

3. Слід звертати увагу на:

- припарковані біля будівель дитячих садків автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;

- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

- звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

У разі знаходження підозрілого предмета на території закладу дошкільної освіти, потрібно негайно повідомити про знахідку керівника закладу, працівників поліції чи службу з надзвичайних ситуацій!

4.  У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;

2. Не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;

3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмета.

4. Не користуватися засобами радіозв'язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

У випадку, коли в закладі освіти знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:

- одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);

- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;

- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

5. Якщо заклад дошкільної освіти опинився поблизу епіцентру вибуху:

- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів й т. д. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;

- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;

- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

- перевірте, чи потребують допомоги інші діти й працівники закладу.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.

Найкраще, що можна зробити - залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух.

Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

6. Звертаємо увагу, що:

- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;

- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника поліції та не можна торкатися знахідки;

- не користуйтеся мобільним та радіозв'язком поблизу підозрілої знахідки.

Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т. п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

7. Алгоритм дій у надзвичайній ситуації (далі - НС)

1. Визначити, який тип небезпеки: захоплення будівлі, обстріл, повітряна атака, пожежа, повінь, хімічна чи біологічна атака.

2. Чи безпечно у приміщенні? Аварійне блокування, укриття у приміщенні, евакуація за межі.

3. Обрати план реагування в залежності від умов надзвичайної ситуації та визначити команду реагування.

3.1.Зазанчити необхідну інформацію:

- контакти екстрених служб для оповіщення;

- відповідальний за інформування персоналу про НС;

-спосіб сповіщення персоналу про НС;

- відповідальний за інформування екстрених служб;

- способи сповіщення екстрених служб;

- способи сповіщення екстрених служб у випадку зникнення зв’язку;

- відповідальний за сповіщення батьків або законних представників дітей;

- способи сповіщення батьків або законних представників дітей;

- способи отримання інформації щодо перебігу НС від офіційних джерел під час перебування в укритті;

- способи комунікації між колективом та адміністрацією закладу освіти під час НС;

- відповідальний за реалізацію плану дій у випадку НС у групі;

- відповідальний за тривожну валізу;

- відповідальний за облік та взаємодію з дітьми.

4. визначити план дій вихователя у випадку: евакуації за межі закладу, аварійного блокування, укриття у приміщенні закладу освіти.

5. залишити небезпечне місце відповідно до мапи евакуації вікових груп.

8. Телефони рятувальних та аварійних служб:

112 — Єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги (диспетчер викличе бригаду потрібної служби)

101 — Пожежно-рятувальна служба

102 — Поліція

103 — Швидка медична допомога

104 — Аварійна служба газової мережі

0 800 501 482 — телефон довіри СБУ.

БУДЬТЕ ПИЛЬНИМИ! БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ ТА СВОЇХ БЛИЗЬКИХ!

 

 

ПЕРЕЛІК ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ,

 РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЛЯ ДІТЕЙ

СПЕЦІАЛІЗОВАНІ ІНТЕРНЕТ-САЙТИ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Весела абетка - http://www.abetka.ukrlife.org/

 

 Українська казка - http://www.kazka.in.ua/

 

 Країна міркуваньhttp://www.mysl.lviv.ua/

 

 

Корисні посилання

* Завдання для дошкільників 4, 5, 6 років (Практичні завдання для дошкільників

 

Перегляд за посиланням:  https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-detsad/

* Практичні завдання по підготовці дитини до школи

Перегляд за посиланням:  https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-preschool-vybred/?fbclid=IwAR3bKndoRLTzznldsK9IN674dBjgU_X6fqUEeAhxUY1YBQ0h9oE_sGNiEZ0

* Цікавинки для дітей «Відео казки»

Перегляд за посиланням:  http://bilatserkva-dnz29.edukit.kiev.ua/batjkivsjka_storinka/cikavinki_dlya_vashih_ditej/video_kazki/

* Збірник "Дидактичні ігри та вправи для розвитку мовлення дітей"  

Перегляд за посиланням: https://vseosvita.ua/library/zbirnik-didakticni-igri-ta-vpravi-dla-rozvitku-movlenna-ditej-174410.html

 

 

 

Шановні батьки, до вашої уваги 

матеріали для педагогів та батьків
щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку

1. Як заспокоїти дітей під час війни 

https://mon.gov.ua/ua/news/monzapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni.

2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo.

3. Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну HTTPS://MON.GOV.UA/UA/PSIHOLOGICHNA-TURBOTA-VID-SVITLANI-ROJZ/YAKSHOBATKO-CHI-MATI-ZAHISHAYE-KRAYINU.

4. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s.

5. Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/2022/03/19/.

6. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій https://www.unicef.org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reducestress.

7. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road.

8. Рекомендації для населення під час воєнного стану https://phc.org.ua/news/rekomendacii-dlya-naselennya-pid-chas-voennogo-stanu.

9. Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову https://www.youtube.com/watch?v=-YPGsjyjqQI.

10. Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П’ять мов у спілкуванні з дитиною» https://www.unicef.org/ukraine/documents/five-lovelanguages-in-communication-with-child.

11. Підтримка батьків та дітей під час війни https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.

12. Психологічна допомога для дітей Психологічна турбота від Світлани Ройз - YouTube.

13. Як надавати першу психологічну допомогу https://moz.gov.ua/article/news/rekomendacii-z-psihologichnoi-dopomogi.

14. Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/7-tips-for-parents.

15. Як допомагати дітям у замкненому просторі http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/.

16. Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту https://dszn-zoda.gov.ua/node/495.

17. Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації

https://www.youtube.com/watch?v=UXnS_T5JD5s&list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TTyevxZkdfxAQXodS&index=8.

18. «Розкажи мені». Безкоштовна інтернет-платформа для психологічних консультацій. https://tellme.com.ua/

19. Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми: поради чернівецької психологині. https://shpalta.media/2022/03/02/yak-govoriti-provijnu-ta-povitryanu-trivogu-z-ditmi-poradi-cherniveckoi-psixologini/

20. Як швидко заснути, коли ви тривожні і вам важко розслабитися https://phc.org.ua/news/yak-shvidko-zasnuti-koli-vi-trivozhni-i-vam-vazhkorozslabitisya.

21. Як перевірити правдивість джерела інформації https://www.pedrada.com.ua/article/3025-yak-perevriti-pravdivst-djerela-nformats.

22. Перелік матеріалів для дошкілля «Сучасне дошкілля під крилами захисту» HTTPS://MON.GOV.UA/UA/OSVITA/DOSHKILNA-OSVITA/SUCHASNEDOSHKILLYA-PID-KRILAMI-ZAHISTU/PEDAGOGAM-ZAKLADIV-DOSHKILNOYI-OSVITI  

23. Платформа розвитку дошкільнят “НУМО” Навички для дошкільнят. https://numo.mon.gov.ua/.

24. Онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ231j4oXT7GY_u4kkhrKIpVJLyS2WLg

25. Онлайн-медіаресурс, присвячений освіті та вихованню дітей в Україні https://osvitoria.media/  

 

Перелік сайтів, матеріали яких будуть корисними для вихователів, батьків, дітей і
для інших учасників освітнього процесу

26. Вебінар «Як підвищити ефективність дистанційної роботи». https://www.youtube.com/watch?v=MbFvVyacZOE

27. Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національнопатріотичного виховання / автори і укладачі – Н. Гавриш, О. Косенчук. – Харків: Ранок, 2022. – 96 с.

28. Збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо http://abetka.ukrlife.org/

29. Серія з 10 онлайн зустрічей, які розроблені командою The LEGO Foundation. https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillyapid-krilami-zahistu/pedagogam-zakladiv-doshkilnoyi-osviti/lego-igrovi-onlajnvzayemodiyi-dlya-doshkilnyat

30. Онлайн платформа для розвитку дітей (інтерактивні вправи, цікаві завдання) https://learning.ua/#google_vignette

31. Платформа «Розвиток дитини». Практичні завдання для всебічного розвитку дітей https://childdevelop.com.ua/

32. Радіо хвиля авторських казок українською мовою для дітей. https://kazky.suspilne.media/list.php

33. Мультики, книги, казки, що допоможуть відволікти дітей під час перебування в укритті https://dytyna.blog/multyky-knygy-kazky-shhodopomozhut-vidvolikty-ditej-pid-chas-perebuvannya-v-ukrytti/

34. Безкоштовні розмальовки на тему «Правила гігієни» https://mamabook.com.ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-gigiena-10/

35. Мультфільм «Небезпечні знахідки». https://www.youtube.com/watch?v=gx7XHXAL2_g

36. Аудіоказки для малят https://oll.tv/uk/kids_audio-tales

37. «Війна очима дітей», конкурс дитячих малюнків. https://vseosvita.ua/no-war

38. Мультфільм «Про мінну безпеку: Лісовий скарб» ЮНІСЕФ https://www.youtube.com/watch?v=V5JZWI8TrEY

39. Поради від захисника України: МОН розробило інформаційний комікс для дітей у воєнний стан https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vidzahisnika-ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan

40. Аудіоказки українською https://audiokazky.in.ua/

41. Ігри для зняття стресу у дітей https://dytyna.blog/igry-dlya-znyattyastresu-u-ditej/.

42. «Дерево казок» — читати та слухати казки (аудіо) різних народів. https://derevo-kazok.org/audio-tales/

43. Журнал для дошкільнят і молодших школярів «Джміль» ( цікаві бесіди, вірші, приказки, оповідки, нетрадиційні техніки образотворчості, досліди в домашніх умовах, комікси, електронні додатки тощо) https://jmil.com.ua/2022-2

44. Кращі казки з усього світу для читання дітям дорослими, добірка аудіо казок. http://kazkar.info/

45. Казки для дітей українською мовою. https://onlyart.org.ua/children/kazky/?fbclid=IwAR2yXzQTyfuUTtCw7nnTTQYVAj2g4T42oRwfe6i8NactHTqRDh-8_tc1KK8

46. Український дитячий портал: авторські вірші, лічилки, веселі історії, анекдоти, загадки, прислів’я https://sonyashnik.com/

47. Національна освітня інтернет-платформа https://vseosvita.ua/.

 
  
 
 
 
 
 
 

Рекомендації для батьків вихованців

1. Співпрацювати з педагогічними працівниками ЗДО щодо організації освітнього процесу дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.

2. Підтримувати зв’язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.

3. Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність, заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.

4. Пам’ятати, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам’ятати, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.

5. Дотримуватися режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.

6. Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ.
 
 
 
 

2021-2022 навчальний рік
 
 
 
 
 

 
 
 
До уваги батьків!
 
 
 Шановні батьки!
Вітаємо Вас з початком,  по справжньому довгоочікуваного та бажаного, нового 2020-2021 навчального року.
Бажаємо всім міцного здоров’я, терпіння, віри і впевненості у завтрашньому дні! Хай легким, цікавим, пізнавальним і змістовним буде 2020-2021 навчальний рік!
Миру і злагоди, невичерпної енергії і вражаючих результатів! 
 
 
 

Шановні батьки!

Благодійний фонд  «Щаслива лапа» пропонуємо вам та вашим вихованцям долучитись до інтерактивного онлайн заняття: 

«Пригоди Мурзика»

Учасники не лише допоможуть Мурзику відвідати ветеринара, але і познайомляться зі справжніми чотирилапими помічниками людей: службовим псом, собакою-поводирем, хвостатим пляжним рятівником, псом-пастухом та справжнім котом-охоронцем.  

Кому буде цікаво переглянути заняття? 

Запрошуємо до перегляду середні та старші групи.   

Коли буде проходити заняття? 

В середу (3 червня 2020 року) об 11:00. 

Де дивитись?

Заняття буде проходити в онлайн режимі на нашому YouTube-каналі (https://www.youtube.com/channel/UCV8N7NiJqZJsssMT3wAjjzQ ).

Важливо! Рекомендуємо переглядати заняття з ноутбука або комп’ютера (з планшету або телефону буде не зручно).

Захід платний чи безкоштовний?

Захід безкоштовний.

Яка тривалість заняття?

Заняття триватиме 20 хв.

Що необхідно підготувати до заняття?

Все, що знадобиться це гарний настрій та уважність. 

Важливо! Шановні  батьки, після завершення заняття залиште, будь ласка, ваш відгук, заповнивши анкету за посиланням - ​https://forms.gle/jJr6TGYizVQu2Lur6

З нетерпінням чекаємо на зустріч! 

Наш сайт https://happypaw.ua/ua/bioethics/news

 


 

 

 Шановні батьки!
 
Для Вас та Ваших діток привіт від «Гуру Карантину»! 

Вже у цю п‘ятницю, 15 травня о 19:00 художниця та авторка Грася Олійко порадує нас своїм твором. 

«Історія, яку розповіла Жука» від Видавництво Старого Лева – дитяча книжка не про вигаданого персонажа, а історія про собачку, яку Грася прихистила.
Запрошуємо маленьких слухачів віком 3-7 років та їх батьків послухати про Жуку голосом автора. Трансляція відбудеться на сторінці БФ «Щаслива лапа» у Facebook
https://www.facebook.com/HappyPawFund/


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Також, нагадуємо що більше пропозицій для навчальних закладів на період карантину Ви знайдете за посиланням: https://happypaw.ua/ua/bioethics/news/one/25

Дякуємо, що проводите карантин з нами.
Бережіть себе!

З повагою, БО «БФ «Щаслива лапа»

 
 

 

 

Шановні батьки!

Для Вас та Ваших діток корисна інформація
до "Тижня безпеки дитини" 
 
 
 
 
 

Шановні батьки, для Вас та Ваших дітей
  цікаві розвиваючі відео! 

Бажаємо успіхів! Будьте здорові! 

Гра - основний вид діяльності дошкільника,

що розвиває емоційні і соціальні навички дитини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одинадцять видів ігор для розвитку дитини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти люблять гратися. І, якщо вам здається, що гра потрібна їм просто для розваги - це не так. Гра має дуже важливе значення в зростанні й розвитку дитини. Саме завдяки їй діти розвивають почуття власного «я», спілкуються з однолітками, вчаться взаємодіяти з іншими людьми і ділитися важливою інформацією.

Як і будь-яка інша діяльність, що пов'язана з розвитком, гра - це складна діяльність. Вона може складатися з декількох етапів. Існують різні види ігор.

Розглянемо 11 видів ігор, які впливають на розвиток дитини. Але спочатку нам слід розібратися, що таке гра і чому вона важлива для розвитку дитини.

Що таке гра?

Говорячи просто, гру можна визначити як добровільну діяльність, спрямовану на отримання задоволення. Гра дуже впливає на розвиток дітей, тому що розвиває у них самосвідомість і вчить вирішувати соціальні проблеми. Гра допомагає дитині розслабитися і налагодити спілкування з однолітками.

Також прийнято вважати, що гра допомагає дітям освоїти моторні навички (такі як, наприклад, вміння утримувати баланс) і концентрацію. Це допомагає дітям у навчанні в школі.

Чому гра важлива для розвитку дитини?

Психологи виділяють три основні мети ігрової діяльності:

  • гра - ключовий елемент навчання дітей. За допомогою гри діти наслідують дорослих і опановують нові навички;
  • гра дозволяє дитині відчути прихильність до однолітків і батьків;
  • гра допомагає дитині подолати емоційний стрес.

Все це свідчить про те, наскільки дитині важливо гратися щодня. Тому в дитячих садках для гри відведено так багато часу.

Види ігор, що важливі для розвитку немовлят і дошкільнят

Будь-яка гра - безцільне перекидання м'яча один одному або рольові костюмовані ігри - залучає увагу дитини, розвиває її творчий потенціал і уяву. Розглянемо 11 видів ігор, що сприяють розвитку дитини.

1. Вільна гра

Вільна гра відбувається, наприклад, коли немовля робить хаотичні рухи руками і ногами. З боку це здається випадковими рухами, але це, безперечно, є однією з форм гри. Її часто можна спостерігати у новонароджених і немовлят.

Переваги:

  • дитина пробує робити рухи й інтуїтивно дізнається про емоційне збудження;
  • вільна гра створює основу для ігрової діяльності в майбутньому.

Приклади:

  • хаотичні рухи рук і ніг;
  • дитина, як здається, нічого не робить.

2. Паралельна гра

Паралельна гра, як правило, спостерігається у дітей у віці від 1 до 2 років, коли вони граються разом, але мало взаємодіють один з одним. З боку здається, що діти граються кожен сам по собі, не намагаючись привернути увагу інших. Під час паралельної гри дитина може спостерігати за іншими дітьми і вносити на основі цього зміни у свою гру. Але вона не буде намагатися будь-яким чином впливати на своїх однолітків.

Переваги:

  • паралельна гра вчить дитину взаємодіяти з однолітками;
  • паралельна гра вчить дитину тому, що їй належить, а що - ні;
  • паралельна гра вчить дитину рольових ігор.

Приклади:

  • випадки, коли дитина ділиться з кимось своїми іграшками;
  • рольові та костюмовані гри;
  • будівництво замку в пісочниці, у якій граються також інші діти.

3. Асоціативна гра

Асоціативна гра полягає в тому, що діти починають більше цікавитися однолітками і менше уваги приділяти іграшкам. Коли діти взаємодіють один з одним, з боку здається, що в їхній грі немає правил, структури і кінцевої мети. Цей вид гри найчастіше спостерігається у дітей у віці 3-4 років.

Переваги:

  • асоціативна гра допомагає дітям соціалізуватися і спілкуватися з однолітками;
  • вчить дітей правил спілкування;
  • завдяки асоціативній грі діти вчаться ділитися;
  • діти розвивають мовні навички;
  • діти вчаться вирішувати проблеми і співпрацювати один з одним.

Приклади:

  • гра декількох дітей одними і тими ж іграшками;
  • обмін іграшками;
  • активне спілкування дітей між собою.

4. Одиночна (незалежна) гра

Одиночна гра зазвичай спостерігається у дітей у віці 3-4 років. Під час такої гри дитина захоплена іграшками, вона їх піднімає і розглядає. Вона не цікавиться однолітками, які знаходяться поруч. Одиночна гра важлива для дітей, які ще не освоїли необхідні фізичні або соціальні навички і можуть соромитися підійти до однолітків.

Переваги:

  • дитина вчиться бути самостійною;
  • дитина приймає самостійні рішення;
  • дитина розвиває впевненість, взаємодіючи з однолітками;
  • одиночна гра розвиває уяву і креативність дитини;
  • дитина самостійно отримує нові знання про навколишній світ;
  • дитина вчиться розслаблятися і думати.

Приклади:

  • розігрування уявних подій;
  • малювання.

5. Уявна гра

Під час уявної гри діти уявляють різні ситуації і себе в певній ролі, а потім розігрують уявні сценарії. Цей вид гри спонукає дитину розігрувати різні емоції.

Переваги:

  • уявні ігри розвивають інтерес дитини до навколишнього світу;
  • гра розвиває уяву і творчість дитини;
  • розвиває навички вирішення проблем;
  • розвиває мовні навички;
  • заохочує співчуття до оточуючих.

Приклади:

  • рольові ігри;
  • розмови з ляльками;
  • прояви турботи і прихильності до м'яких іграшок.

6. Гра на спостереження

Діти беруть участь у грі в якості глядача. Вони спостерігають за іграми інших дітей, але не беруть в них активної участі. Такі ігри найчастіше спостерігаються у дітей дошкільного віку, які навчаються, спостерігаючи.

Переваги:

  • спостерігаючи за іншими, дитина вчиться;
  • слухаючи і вивчаючи гру однолітків, дитина розвиває мовні навички.

Приклад:

  • випадки, коли дитина проявляє жвавий інтерес до гри інших дітей, але сама не бере в ній участі.

7. Гра-змагання

Це організована гра з чіткими правилами і умовами перемоги і програшу. Футбол і всілякі дворові і настільні ігри - це приклади ігор-змагань.

Переваги:

  • дитина вчиться грати за правилами;
  • дитина вчиться чекати своєї черги;
  • дитина вчиться працювати в команді.

Приклади:

  • настільні ігри;
  • ігри на вулиці: футбол, настільний теніс, бадмінтон тощо.

8. Гра на співпрацю

У міру зростання діти розвивають свої соціальні навички. У кінцевому рахунку вони вчаться співпрацювати, взаємодіяти і гратися разом. У грі на співпрацю діти разом виконують командну роботу для досягнення спільної мети.

Переваги:

  • дитина вчиться ділитися і розуміти однолітків;
  • дитина розвиває комунікативні навички;
  • починає розуміти цінність командної роботи;
  • вчиться самовиражатися;
  • підвищує впевненість у собі.

Приклад:

  • діти разом будують замок з піску.

9. Символічна гра

Діти використовують різні предмети для виконання дій. Гра на музичних інструментах, малювання, розфарбовування і спів - все це форми символічної гри.

Переваги:

  • дитина самовиражається;
  • дитина досліджує нові ідеї;
  • дитина експериментує і вчиться виражати емоції.

Приклад:

  • малювання;
  • спів;
  • гра на музичних інструментах.

10. Фізична гра

Це вид гри, який передбачає фізичну активність.

Переваги:

  • заохочує фізичну активність дитини;
  • розвиває велику і дрібну моторику.

Приклади:

  • катання на велосипеді;
  • хованки;
  • ігри з м'ячем.

11. Конструктивна гра

Сюди входять будь-які види ігор, які передбачають конструювання або збирання чогось.

Переваги:

  • гра мотивує дитину зосередитися на досягненні мети;
  • вчить планування і співпраці;
  • вчить наполегливості;
  • розвиває адаптивність до нових умов.

Приклади:

  • будування з кубиків;
  • побудова замку з піску.

Гра вкрай важлива для зростання і розвитку дітей, тому батьки не повинні заважати своїй дитині гратися. По можливості батьки повинні якомога частіше гратися з дитиною - це зміцнює емоційний зв'язок. Коли маленькі діти граються з іграшками, спостерігайте за ними, щоб уникнути нещасних випадків.

Переконайтеся, що дитина має можливість гратися і спілкуватися з однолітками. Ходіть разом з нею в парк або на дитячий майданчик. Це допомагає їй розвинути соціальні навички і вчить ділитися. Переконайтеся, що в дитячому садку, куди ви віддаєте дитину, достатньо уваги приділяється як іграм, так і заняттям за програмою.

 
 

 

 

Шановні батьки!

В цьому розділі Ви знайдете багато цікавої та корисної інформації

для своїх дітей на час карантину.

Правила безпеки для дитини «16 питань,

відповіді на які мають знати усі діти»

http://simya.com.ua/16-pytan-vidpovidi-na-yaki-mayut-znaty-usi-dity/?fbclid=IwAR0UuSzDa1okgbNPw5nRzaFnFIjq58j-LnSnn_itEaTkU3Vf_8jaScXS4PA

«50 обов’язкових завдань для дошкільника на карантин»

http://osvita.ua/school/63379/?fbclid=IwAR3UpWIDhtahNxMw-z_igpBZSd-fWDIpAVudbm3slyHe3TuGifGXeztMzMA

Гімнастика зі стільцем

http://dytsadok.org.ua/upload/users_

 files/097f278ef7c3991db2771d757b77984f.pdf

Сімейний челендж

http://dytsadok.org.ua/upload/users_

 

files/f96b5d7a54c1f1e292ab176848785b4f.pdf

Перелік дитячих сайтів на допомогу батькам:

https://sashkaua.ucoz.ua/ ви маєте можливість
почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.

http://posnayko.com.ua/ журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.

http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
яскравими сюжетами та звуковим супроводом.

https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма. 

Діти на карантині: як правильно пережити вимушені канікули вдома

https://www.the-village.com.ua/village/children/children/295481-pravila-dlya-batkiv-na-chas-karantinu

Оповідання В. О. Сухомлинського, для розвитку мовлення дитини,

виховання любові до книги.

http://dytsadok.org.ua/upload/users_

files/908ebbda4fda8202a9a9b6927c7e08d7.pptx

 

 

     Під час карантину через спалах COVID-19 кожен з нас потенційно може інфікуватися. Тому кожен раз, виходячи з дому, пам’ятай - ти наражаєш на небезпеку себе та інших людей. Варто дотримуватися елементарних правид гігієни. МОЗ України радить самоізолюватися та виходити з дому тільки у разі нагальної потреби.
 
"Як коронавірус передається без контакту людей" (відеоролик)
 

 

Передивіться, будь ласка, відеоролик "Карантиноправила"

https://www.youtube.com/watch?v=OapXnKq42Zo&feature=youtu.be

 

 

  

 

      

 Шановні батьки!

         МОЗ України та телеканал ПЛЮС ПЛЮС створили інформаційні ролики та постери для наймолодших українців із простими заходами безпеки проти коронавірусу. У відео популярні анімовані персонажі закликають слухатися порад дорослих і самим допомогти їм.

   "Ти можеш озброїтися проти вірусу. Не торкайся очей, носа та рота немитими руками. Мий руки з милом перед їжею та після прогулянки. Поки миєш, рахуй до тридцяти – тоді руки точно будуть чистими! Їж лише приготовану дорослими їжу. До людей, які кашляють, чхають або мають нежить не підходь ближче, ніж на три кроки. А якщо погано почуваєшся - одразу скажи про це дорослим.  Чим раніше почнеш лікуватися- тим швидше одужаєш», - розповідають герої у ролику.